Funderar...


Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv


Gabriellas sång....så stark å så fin, me ändå hemsk låt.
Järnsläpp kören sjöng denna på konserten i fredas..usch så bra också! Va nog inte ensam om att få rysningar där inte!!
Men tänkte samtidigt på innebörden...å på filmen som låten e me i.
Att de finns å smycke sjukt folk därute..som bara kan me å misshandla sina fruar/män.??!!
Å att de sen inte vågar lämna dem. DET är sorgligt.
usch...de e mycke skit runtomkring som förekommer fast man inte tänker på de, eftersom man inte är påverkad av det. Vi har det bra.
De andra får stå ut me det varje dag. Troligen flera år. De tänker på de varje sekund, medans vi går omkring och bekymrar oss om vardagliga saker som t.ex. jag: Varför har jag inte råd med den jackan för...
När torligen de minsta problemet de tänker på är ekonomin. De tänker på hur de ska överleva eller möjligen rymma?
De känns så själviskt på nåt sätt.

När jag lyssnar på denna låten tänker jag alltid på de...hur hemskt vissa har de, men ändå vågar/kan de inte göra nåt åt de för då blir det bara värre.

How do you feel when he's holding you tight?
What do you see in him that scares you every night?
You scream inside cause you live without pride
It is him against you, it's not right
He will not cause you pain if you're good
Will you please him or refuse like you should?

Let's do this now, let's end this now.



igår när ja kom till skolan på morran så stod de en gubbe å dela ut broschyrer..snäll som ja e så tar jag alltid emot när de står å delar ut sånt på skolan...(å andra ställen) hade lite bråttom så ja bläddra snabbt igenom den bara:
Djurens Rättigheter.
Inte förrän ja kom hem på kvällen, börja ja läsa igenom. fy fan säger ja bara. det stod massa om hur djuren plågades när de ska slaktas och även tiden innan. Som om ja inte visste att de plågades? Jo. men de e också sånt man förträngt och "glömt" bort för man inte vill sluta äta kött liksom. Tror inte ja skulle klara mej utan kött, men ändå får man sej en rejäl tankeställare!! Hade lätt valt att bli vegetarian om det fanns nåt liknande istället för kött. Men de går bara inte. Men de var iaf hemska saker, mådde änna illa. tex att ca 20 kycklingar trängs på en yta av  en kvadratmeter. att grisarna doppas i nån syra så att de domnar av och att man sen skär ett snitt i halsen på dom. men de måste gå snabbare än en minut för annars kan de vakna!! Å massa sånna sjuka grejer...vet de låter äckligt att berätta de, me kan säga det att ja har mer förståelse för vegetarianer nu! Hu!

Ja ja..nog tjatat om deppiga saker nu, för ja e eg inte deppig. (elle kanske lite då)
men inte som de låter....måste skriva färdigt nu å sen träna litte...

Tänkte bara säga Trevlig resa till er som åker te BALI imorn!!!!! Ha de gött!!!
Vissa har de bra ;)





Darling, I´m gonna miss you like crazy!!







 

Kommentarer
Postat av: carro

nej då, alltid kul å veta vem som läser här ;P ja de måste du göra!..hörde att du skulle få lite folk hem till dig i helgen bla systra mi, skoj skoj :)ja vissa har de bra hehe :D

2007-11-14 @ 14:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0