EN bra Helg!

Lördagen började som sagt med en liten shoppingtur med mor min å sen blev det restaurangbesök med mor å bror på en Mongolisk restaurang där man fick välja mat själv som kocken sedan stekte elle wokade!! Himla gött tyckte jag och mätt blev jag minsann!! =)
Fick inhandlat lite saker..bland annat en ansiksmask/skrubb från Body shop som jag nyss testat!! Va sånna där små korn i också så satt med den i en kvart ungefär å de blev faktiskt gött!
Får skämma bort sej själv ibland med lite "Bättre produkter!
men mest nöjd blev jag med min jacka för 149 kr hehe!
Va nog för att ja "Kämpade" lite för den hehe...
gick in på H&M för mitt sista hopp om att hitta nåt..å de va la 15 min kvar tills affären stängde...efter att ha prövat lite greejer men inget passade, så tänkte jag gå..men då såg jag jackan! EN enda...stl 38 visserligen men ja..den passade väl..fast ja ville eg pröva 36:an också för ifall den kanske satt bättre...men fanns de nån 36.a?? Ne..men då såg ja att den hängde på en skyltdocka!! yes...tänkte först ta av den själv, desperat som ja va haha...men sen bad jag en expedit om hjälp! Klockan va då EFTER stängninstid! Men ja tacka å pröva den snabbt, å ja den satt bättre!! YES!! skyndade mej te kassan å betala...phu!! Då va ja nöjd haha! EN grå också! =) de e inte ofta jag e me om sånna kap ska ja säga er!! Så tyckte ja va värd de! fattig som ja e egentligen me..
Jaja..nog om de..sen kom P precis när ja va hemma så då va klockan halv fem ungefär å ja fick börja göra mej iordning!!
Vi två å brorsan mötte sedan upp Marie å hennes kompis från STHLM inne i stan för att ta en drink..fick bli en snabbis för fick lite brottom till bussen som skulle ta oss till Färjestad och arenan!! =) regna gjorde de och med min tunna nya jacka, korta jeans och klackskor utan strumpor (brukar man ju ha men) så frös ja som en GNU!!! fy fan!
men sen kom vi äntligen in te arenan och pissenödiga va vi allihop så ställde mej i kön te damernas...men VARFÖR denna kö!! till killarnas e de aldrig kö!! så jäkla typiskt!! Ibaldn brukar ja gå in på killarnas ändå när de blir så, men självklart hade de pissorare där!! (kanske därför de inte blir så lång kö) så kunde inte me å gå in för alla kolla ju..åååh varför ha äckliga pissoarer som de stinker om som bare den!! Jo, "beacuse they can"! suck..jaja..

Konserten va hur grym som helst å de e inte utan att man läman arenan med en liten
småcrush Jocke berg! Så jäkla grym e han!

image125

Men nåt ja störde mej på så himla mycke va publiken på läktaren! Ja, jag ångra att ja hade sittplats men de gör ju inte så  mycke, man kan ju stå där me! men icke....ne för de va en jäkla surkart till publik allihop!! Typ inga sjöng med utan bara satt å såg helt oberörda ut typ och ställde vi oss upp så klaga de bakom på att de inte såg!! va e de frågan om!??? Hallå har de inga känslor i kroppen eller? Även fast man har sittplats så brukar man faktiskt stå!!! Ne, de gjorde de lite sämre tyvärr..blev inte alls samma känsla!! typiskt...visst jag kanske gjorde fel som boka sittplats, men ska ja ha ståplats så måste jag komma längst fram typ, annars ser ja ju inget å då blir ja bara så irriterad och stör mej på det hela tiden, tro mej, jag vet!!
Jaja...sen börja folket gå INNAN första extranumret också!! Vadå? va e de för folk!! Va gör de här om de inte ens vill se hela!! menar, extranumren är ju oftast de man väntat på längst och de som oftast är bäst!! Å de va de denna gången också!! Grymma låtar!

Men när jag fått "smält" de så kom nästa suck...när vi skulle ut och tebaks in till stan för att ta lite vin å öl i lägenhetn som marie lånat av Tina, så fick vi stå ute i regnet å rusket å vänta i Eeeevigheter på bussen!! Va ju inte en person som skulle me heller så, de hade satt in extrabussar..men kom de? ne..de va samma bussar som körde bara att de vände å släppte av så de tog dubbelt så lång tid. Vi gjorde ett försök att haffa en taxi men icke...alla va bokade...detta va nåt vi helt glömt av att planera...men till slut kom vi med å klockan va la elva...fan va kallt å blött de va!!
Ja, ska försöka göra de kort, för märkte att de blev jäklligt långt inlägg nu märkte ja...vi satt iaf i Tinas lägenhet en stund å begav oss sen till Nöjes!! gudars va folk!! men vi va där ca en å en halv timme å dansa lite å sen blev de nattamat på Sjökvistens ost och baguett! Mums!!

gud, låter som jag bara klagat nu, men de jag klagat på är inget emot vad konserten bjöd på och  kvällen i övrigt med!!
Ville bara säga att jag inte e missnöjd på nåt sätt, utan väldigt nöjd och jag skulle lätt göra om de!! =)
Kul att träffa Marie, va ju nyår senast och även hennes kompis! Å Kul att ta me peter ut i karlstad! ;) de lär inte va sista ggn! hehe! Va nog lite fascinerad där av hur stort nöjes eg är!! De e ja me faktisk hehe!

Nu sitter jag dock här med ont i halsen, troligen efter att ja frös så mycke igår,  men de får man ta!!

Nu ska ja fixa chips å dip, the för halsen och choklad å tända ljus å mysa me mej själv...de e nice!
eller inte....ska iaf för en gångs skull se Miami Ink å sen wallander!!

Hoppas ni haft en trevloig helg, för ja e minst sagt nöjd!!

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0