När man inte har nåt speciellt för sej...

...då läser man sånt hät å skrattar för sej själv!

En dam ~75 står länge vid kundvagnarna och verkar inte förstå hur det fungerar. Till slut går hon fram till en kassörska och ber om hjälp.
Damen: "Det står att man ska lägga i fem kronor. Jag har lagt i en, men det ryms inte fler och jag har fyra kvar."


Ett par ~50 står vid ett övergångsställe där även en flicka ~12 står. Det är röd gubbe, men inga bilar kommer så flickan går över gatan ändå.
Kvinnan: Gå du flicka lilla, döden tar dig nån dag...


 

Ett gäng ungdomar går ut från en lektion. En kille tappar en 5:a som studsar ner på nedervåningen och två tjejer springer skrattande efter för att leta upp den.
Tjej 1: Jag vill ha den!
Tjej 2: Inte om jag hittar den först!
Killen(skrattar): Och vissa säger att man inte kan köpa kvinnor...

Festen är för IB-elever, men det finns även en tjej som inte går på IB.
Tjejen: Vilken rolig fest. Jag trodde IB:are bara satt och typ "roten ur 21 är...".
IB-kille: Haha, nej för fan. Vi har roliga fester!
Tystnad.
IB-killen: Fast det finns ingen rot ur 21...

Tre tjejer ~20 står och diskuterar om diverse pinsamheter.
Tjej 1: De borde ha inslagspapper på apoteket så man kan köpa saker utan att känna obehag.
Tjej 2: Ja, så kan man bara räcka fram sakerna och säga: Jag vill ha det inslaget!
Tjej 1: Ja! Som typ... Salva för hemorrojder.
Tjej 2: Haha precis!
Det blir en kort tystnad.
Tjej 3 (förvånat): Jag trodde hemorrojder var ett skällsord.

En kille lämnar fram sitt leg till dörrvakten.
Dörrvakten: Nej, det här går inte du är ju bara 17.
Killen: Va? Få se! Men åh, jag har visst tagit min tvillings leg. Han är tre år yngre än mig men vi ser likadana ut. Kan det inte gå ändå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0