Varför bryr man sej?



Orka me alla skönhetsideal!!!!!
Varför e de så att man bryr sej så jäkla mkt eg?
Inte alla men Jag gör!
Gaaaah de gör mej tokig!!! De e jobbigt, pressande, stressande!
De e ingen som säger åt mej hur ja ska leva, äta elle se ut elle nåt sånt! De säger ja inte, å de e iofs rätt gött.
Men jag själv e min egen "plåga" ibland. Bra kan tyckas men just nu e de bara jobbigt!
Ja har alltid vart/är noga me hur jag ser ut. Ja vill va vältränad, smal, platt mage, fin rumpa å lår m.m.
Ja sånt som de flesta tjejer vill kanske :S förutom de "kloka"? 
Då har ja alltid tränat å kömpat för de också.
Just nu e de ingen bra period. Visst ja tränar typ 3 ggr i veckan, men känns som inget händer!
Har lagt ner allt vad jäkla koster å dieter heter å tänker käka "normalt" som ja alltid gjort i hela mitt liv för de har funkat då.
Därför borde de inte va nån fara nu heller. Bara man äter lite nyttigare liksom. Orkar inte bry mej så hårt va man äter.
Man måste få njuta också, eftersom ja äälskar mat!
Som sagt jobbigt period...känner mej inte snygg, magen e inte ok, inte heller låren! (när man märker att jeansen sitter tajtare än vanligt liksom = panik!)
Nu tänker kanske vissa; "men ge dej för fan!!! Du varken tjock elle ful!"
Ne, ja e inte tjock, I know.
Men ja e heller inte som ja brukat va, å då blir man skraj å mår piss.
Men de e jag själv som sätter spärren liksom.
Känner ja mej  inte "fit" så känner ja mej heller inte snygg. De går hand i hand de. Iaf för mej.
Ah vette tusan hur ja ska förklara...för ja bryr mej inte hur andra ser ut om de e lite mulliga elle helt otränade liksom. Så de får de inte verka som, som att ja tycker att alla borde va "smala å tränade"! Nej nej!!!!! Absolut inte!
De e bara ja som e knas å tänker så, å har de "Kraven" på mej själv!
JAG, ja tycker inte de e fint på MEJ, jag trivs inte me å ha feta lår elle oplatt mage. För ja e van vi å ha de typ...låter skrytigt där märkte ja, å de va inte menat att ja brukar va smal å allt de där, men ja e van me hur ja ser ut å ändrar de sej plötsligt så får ja panik å måste ta tag i de me en gång, så ja kommer tillbaks till "original"!
Jaja...whatever..ni behöver inte förstå...de e svårt å förstå mej ibland.
De ja vill komma fram till e att ja bara kunde släppa de, käka allt va ja va sugen på, träna om ja hade lust (men de brukar ja oftast ha iofs) å ändå inte bry mej.
Men de e inte så.
Frågar mej själv: "Varför måste man va smal å vältränad?"
Punkt.


(inget illa menat till nån nu asså, detta handlar bara om hur ja själv är å tänker om mej själv)

Kommentarer
Postat av: carro

Förstår dej precis katie o du är inte ensam om de! alltid dessa krav:S

2008-10-16 @ 21:24:53
URL: http://caboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0