ibland är det kul att laga mat

Men inte alltid...
Jag är varken särksilt bra på de, eller heller särsklit tålmodig till de, eller va man ska säga. Vill oftast att de ska gå fort å lätt. Men ska man bjuda andra är de roligt!
Älskar att "skämma bort" vänner m.m å för en gångs skull anstränga sej lite mer ;)
Meeen nu är inte kocken i huset hemma, så då blire jag som får stå för "husmorsbiten" (alltså maten)....




Suttit å kollat runt på massa kök å bara dörmt mej bort...de e såå skoj!!! bra tidsfördriv me :P
De kommer ju helt klart bli mekkat i mitt hus ;) Ska lägga ner massa själ å förhoppningsvis arbete bakom de, så kanske man kommer bli mer intresserad av matlagningen också. (bakintresset har jag redan!)
Har massa drömmar å ideér på hur ja vill att de ska se ut....men prio ett är ju att de ska va rymligt!!! Bara där tror ja att de kommer bli roligare, menar både mitt å Ps kök får man typ spader på bara man går in i!
Å gärna köksö, där man kan hjälpas åt, fixa mat samtidigt som man kanske har gäster som sitter bredvid på barstolarna å minglar ;) Hehe..ja ja vet...
Lätt att göra rent ska de va, med rena stora ytor, fast de får gärna stå framme lite snygga redskap tex så de inte blir för kkalt liksom!! De gillar jag!! Sen bra förvaring å såklart snygg kyl, frys, ugn, spis, micro!! Ja inte dåligt med "krav" å önskinngar inte haha!! Men ja e  helt säker, de blir mkt roligare å baka/laga mat m.m om man har snygga å bra saker!
Se bara på Leila :P
 
En "kitchenaid" är drömmen!!! SÅ jäkla snygga är dom, å jag såg på Oprah förut, då skulle de laga mat å då hade de juts en sån, å så fanns de tydligen en grej man kunde koppla på där uppepå så man kunde göra hemmagjord pasta!! Skitlätt!
Sen en espressomaskin e sjukt snyggt...dock gillar ja inte kaffe så.....men bara exempel.
So, Dream on!


Har ett flertal vänner som håller på/har/ska flytta...så himla skoj å få greja i en ny, stor lägenhet å göra som man vill!!! =)
Waiting big time! Såå skoj!!


Ne nu ska ja få till en köttfärspaj e de tänkt ;)


Å inte att glömma, GRATTIS SANDRIS PÅ 21 ÅRSDAGEN!! ♥


/K*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0